19.5.2011

Raskausviikkoja tuli lisää

Kuinkas tämän kirjoituksen taas sitten aloittaisi.. No, me ei menty eilen sinne perhevalmennukseen. Mä olin yksinkertaisesti VÄSYNY, enkä jaksanu tehdä illasta enään mitään! Jalkoja ja selkää särki mukavasti, että ajattelin oiken mennä sänkyyn sitten pötkölleni jo puoli yhdeksän aikaan illalla. Siihen mä sitten nukahdin ja nukuin aamuun asti. Mieski oli ihan naatti töistä, eikä sekää kyllä olisi jaksanu mennä sinne.. Ensviikolla sitten uusinta yritys, sielä käsitellään silloin vielä vähän synnytystä, mutta myös puhutaan kivunlievityksestä ja rentoutumisesta. Sinne mun/meidän on pakko mennä, sillä haluan tietää kivunlievityksistä enemmän!!

Tänään paukahti muuten raskausviikko 31+0! Kyllä sen jo tuntee mukavasti, kun vauvalla käy ahtaaksi paikat. :) No, pian onkin jo H-hetki, eikä pikkuisen kauaa enää tarvi viihtyä siellä äidin sisällä. <3 Voi että kuinka tätä raskaana olemista tulee ikävä, vaikka välillä joka paikkaa kolottaaki! Se oli niin ihana tunne, kun ensimmäisen kerran nähtiin mieheni kanssa pikkuinen ultrassa, meinas oikein itku tulla, kun ajatteli että siellä se nyt sitten on, VIHDOINKIN! <3 Sitten herkkää oli myös se, kun kuultiin sydämensyke. Joka kerta neuvolassa vieläkin odotan, että kuunnellaan sydämensyke.. (Joka kerralla kuunnellaan.) On tämä vain niin ihana asia. :) Vähä aika on mennyt nopsaa, justiinhan mä olin vasta viikolla 8 ja nyt mulla on jo 32 viikko menossa. HUH. :) Tässä alkaakin jo ihan jännittämään tuleva synnytys, kysyn melkein joka päivä iteltäni, että kuinka mä kestän sen, meneekö kaikki hyvin, jaksanko mä sitä kipua jne.. Mutta joka kerta kun tuota mietin, sanon itelleni että naiset on luotu siihen tehtävään, kyllä mä kestän, se on sen arvoista. Jotenkin se vain peljättää, mutta ketäpä ensisynnyttäjää taikka uudelleensynnyttäjää ei?!


Meidän rakkaudenhedelmä tulee tällä viikolla olemaan:


Sikiö painaa noin 2000 g. Pituus on noin 41 cm. Iho on punertava ja ryppyinen. 
Jalkaterät ovat noin 6,5 cm pitkät.
Lapsi harjoittelee hengittämistä liikuttamalla rintakehää sisään ja ulos. Hän pissaa ja juo noin litran lapsivettä vuorokaudessa.






Tänään mä ajattelin pakata sairaalarepun valmiiksi, mies vähä naureskeli että nyt jo.. Mutta eihän sitä tiä vaikka huomenna pieni päättää tulla maailmaan.. Parempi kumminkin, että pysyisi sielä vielä mahdollisimman pitkään, mitä tätä raskautta on nyt vielä jäljellä. Mulla on mielunen vaatekkin mietittynä, että mitä puen lapselle päälle.. Voisin laittaa niistäkin kuvan.. :)



Tämä tytölle (lääkäri sanoi sukupuolen olevan tyttö.)



Ja jos hän onkin poika, tämä hänelle


Laitoin nyt kuviin tumputkin, mutta niitä en välttämättä laita.
Nyt pitää taas mennä keittiön puolelle, tänäpäivänä ruokana on kanarisottoa.

See you!

2 kommenttia:

  1. Ai onks lääkäri jo sanonu lapsen sukupuolen? jotenki niin ihana lukea tätä ku oot niin onnellinen, ittellekki tulee hyvä olo <3

    VastaaPoista
  2. Juu meille sanottiin rakenneultras jo, mut oon pitäny sitä vähä "salas.." :) <3

    VastaaPoista

Kommenttisi