2.6.2011

Viikkoja lisää!

Eilisen puolella alkoi 34 raskausviikko etenemään.

 

 

Laskettu aika: 21.7.2011

Lapsi hedelmöitettiin: 28.10.2010
Olen viikolla: 34
Olen kuukaudella: 8
Raskausviikkojen ja –päivien määrä: 33 viikkoa ja 1 päivä
Näin monta päivää synnytykseen: 48

Pienoinen tulee näillä viikoilla olemaan:

 

  • Vauvamme painaa noin 2450 g.
  • Pituus on noin 44 cm.
  • Jalkaterät ovat noin 7 cm pitkät.

 

Mittasuhteet ovat lapsella kuin täysiaikaisella. Lapsi on nyt täysin kehittynyt, ja hänen kehonsa mittasuhteet ovat oikeat. 

Lapsi on vahvistunut, voit tuntea liikkeitä entistä enemmän. 

Iholla on hieman pigmenttiä ja pupillit ovat nyt hyvin kehittyneet. Ne voivat laajentua ja havaita valoa, joten lapsi tietää yön ja päivän välisen eron. Joidenkin mielestä lapsen silmät pystyvät jopa kohdistumaan. 

Lapsi pystyy tunnistamaan minun ja puolisoni äänet.

 

 

 Jotenkin tämä meidän uus tietokone vääristää mun mahan koon? Näyttää niin pieneltä, vaikka onkin jo yli-iso! Noh, laitetaan nyt kumminkin kuva.



Tänään oli ihan hieno ilma (siis eilen), kultsi teki mulle aamupalankin aamulla valmiiksi. <3 Kävin sitten lenkilläkin pitkästä aikaa, nämä viimeset viikot aion käydä joka päivä lenkillä. On sitte mukavan vetriänä kun h-hetki koittaa.. 

 

Joka tapaukses, lenkillä mua alkoi supistaa ihan hemmetisti! Mä kävelin sitten loppumatkan sellaista etanavauhtia, jalat A asennossa ja mahakin oli ihan kivikova. Tais ohikulkijat ihmetellä, että mikä mua vaivas ku kävelin ihan hassusti! :D Tätikin jaksoi mua silti naurattaa, mutta se nauraminenki tuli kipiää..! Puolentunnin lenkki tuli silti tehtyä ja fiilis oli kiva! Huomenna olis taas tarkoitus mennä, toivottavasti ei tuu samanlaista kohtausta kun tänään.

 

Rentouduin lenkin jälkeen ja menin saunaan, söin palan kuningatar jätskiä.. -NAM!-

 

Kattelin ikkunasta maisemia tuossa iltasella ja voi miten kaunis ilma siellä oli, aurinko oli laskemassa ja itte sää pisti hyvän mielen! Oli pakko ottaa kuva, mä niin tykkään valokuvata.. :)



Nyt mä kyllä aion mennä nukkumaan, selkäsärky on kova ja massuakin pikkasen särkee. Hyvää yötä!


-heiruunen & masuasukki

1 kommentti:

  1. "Lapsi hedelmöitettiin: 28.10.2010"

    Vaissoo jotta mun synttäripäivänä. ;D

    VastaaPoista

Kommenttisi